Klient

Ilość osób

Sardynia

Wróć

Sardynia, druga co do wielkości wyspa Morza Śródziemnego, to jeden z najpiękniejszych (i wciąż mało odkrytych) zakątków na Starym Kontynencie. Sardynia szczyci się bardzo bogatą przeszłością, której imponującym świadectwem są liczne pozostałości cywilizacji nuorskiej. Mimo że wielkim atutem Sardynii są niewątpliwie malownicze plaże ze szmaragdową wodą, to na wyspie zachwycić się też można górskimi szlakami,  wąwozami, rzekami i jeziorami, wodospadami i jaskiniami. Sardynia fascynuje również oryginalnymi obrzędami, folklorem, dialektem, kulturą jej mieszkańców oraz przepyszną kuchnią. Tego wszystkiego doświadczyliśmy podczas naszej ostatniej wyprawy z grupą na Sardynię. Odwiedziliśmy stolicę tej pięknej wyspy – Cagliari, zwane przez mieszkańców Casteddu czyli zamek i razem odkrywaliśmy jej uroki. Przespacerowaliśmy się po jego najstarszej części – Castello, odwiedziliśmy też lokalny market, gdzie mieliśmy okazję zakupić sardyńskie specjały. Przez cały nasz pobyt zajadaliśmy się pysznymi sardyńskimi przysmakami, próbowaliśmy sardyńskiego alkoholu, odpoczywaliśmy na rajskiej plaży, pływaliśmy w szmaragdowym, sardyńskim morzu i bawiliśmy się do rana w beach clubach. Udaliśmy się też na wyprawę pojazdami 4×4 po sardyńskich bezdrożach – podziwialiśmy malownicze krajobrazy, zatrzymaliśmy się też na krótką kąpiel oraz na piknik na łonie natury. Odwiedziliśmy również gospodarstwo agroturystyczne, gdzie wzięliśmy udział w sardyńskich zabawach, usłyszeliśmy wiele ciekawostek na temat wyspy i jej mieszkańców, wypróbowaliśmy produkowanego na miejscu alkoholu a nawet wzięliśmy udział w warsztatach kulinarnych. Nie zabrakło również pokazu tańca i muzyki sardyńskiej, w której wszyscy wzięliśmy czynny udział. Nasz pobyt na Sardynii był niezapomnianym przeżyciem, pełnym relaksu w otoczeniu bajecznych krajobrazów, jak i ciekawych atrakcji, które przybliżyły nam kulturę tej wspaniałej wyspy.